Jeg er på feil side av kula?

30 September 2006

Character Design, Brief 1

Første prosjekt vi fikk i Character Design var å skape en karakter med menneskelige egenskaper, men helst ikke menneskelige proporsjoner. Utenom det var det ganske fritt. Vi måtte skisse mye, og prøve mange forskjellige ting. Når vi hadde kommet fram til én karakter skulle vi tegne denne i tre forskjellige stiler. Innlevering var ett a3-ark med skisser, og ett med de tre ferdige karakterene. Skisser:

Øverst til høyre ser vi det labre forsøket mitt på å utforske andre karakterer. Det er vel ikke å legge skjul på at jeg falt for herr Psykehus ganske tidlig. Anyhoo, jeg jobbet videre med ham, og kom fram til dette:

Venstre: Tegnet for hånd, skannet, fintegnet og fargelagt i Photoshop.
Midten: 3D Studio
Høyre: Tegnet for hånd, skannet, fargelagt i Photoshop.
Sånn for ordens skyld, og fordi det ikke virker som om noen 'tar' greia med klinkekulene: Om noen har en skrue løs, sier man på engelsk "He lost his marbles". Derfor tenkte jeg det var festlig at han heller ut klinkekulene sine. Skulle ønske andre tenkte det og :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home